Demo

Topic-icon MX 5 stoelen

1 maand 2 weken geleden #3345 door Ed Berends

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Na het wisselen van stoelen met een gereviseerde set, die ik overnam van eentr6 rijder die toch was overgestapt op MX5 stoelen merkte ik dat de stoelen a wat hoog waren qua zitting en b dat de rugleuning tot de onderkant van mijn schouderbladen kwam en de hoofdsteun in de hoogste stand onder in mijn nek zat. Kortom dramatisch comfort (en veiligheid).
    Onlangs MX5 stoelen aangeschaft van b model. Op internet diverse sites met tips oa het modificeren van de b rails.
    Mijn vraag is heeft iemand ervaring met de positionering van de stoelen. De man waarvan ik de tr6 stoelen overnam had de voorkant van de vervangende MX5 stoelen iets hoger gezet dan de achterkant. De brackets die ik zie op internet zijn voor en achter even hoog.
    Moet wel wat omhoog omdat de zitting iets lager uitsteekt dan de vlakke sledes. Ongeveer 1 cm.
    Ik lees nergens dat men gewoon extra gaten hoort in de vloer. Wordt genoemd maar niet gedaan.
    Zijn er tips? Heeft iemand brackets gemaakt of ergens laten maken of besteld? Tegen redelijke prijs?
    Dank Ed

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

1 maand 2 weken geleden #3349 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Geslacht: Man
  • Beste Ed, ik heb een set MX5 stoelen staan die ik heb voorzien van "brackets" die zo ineen TR geplaatst kunnen worden en in de originele gaten passen.
    Je bent van harte welkom om deze set te komen bekijken en de maten etc te nemen. mvg Kees van Schuppen 0651595219 ( lokatie is Hank)

1 maand 2 weken geleden #3350 door Ed Berends

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Hoi Kees dank voor jouw snelle antwoord.
    Heb jij MX5 NA stoelen of NB?
    Weet jij of de voorkant hoger staat dan de achterzijde?
    Deze week weinig tijd
    Heb je er misschien foto's van?

Groet ed

1 maand 2 weken geleden #3351 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Beste Ed, geen idee of het NA of NB stoelen zijn, het zijn stoelen met losse hoofdsteunen.
    Ze staan vlak op de brackets met de originele rails van Mazda. Als je de voorkant omhoog zou willen brengen kan bij mijn brackets er eenvoudig een vulplaat onder de voorste bracket worden gedaan.
    Dan zou je de hoogte, indien gewenst, naar eigen inzicht aan kunnen passen.
    Je hoeft geen haast te hebben om te komen kijken want deze set staat reeds ruim een half jaar bij mij op de vliering voor als ik ze ooit nodig mocht hebben.
    Voorlopig blijven ze daar gewoon staan want mijn eigen stoelen zijn nog perfect.
    mvg Kees

1 maand 2 weken geleden #3352 door Ed Berends

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Dank je Kees
    Ik neem tzt contact met je op
    Groet ed

2 weken 2 dagen geleden #3392 door Ed Berends

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Hoi Kees, het is er niet meer van gekomen om bij jou langs te gaan.
    Met 2 hoek profielen en stalen strips heb ik zelf een setje gefabriceerd. Ik denk dat het goed gelukt is. Ik heb de stoelen voor 1 cm hoger staan dan achter. De proefrit ging prima. Ik moest wel in de strips een sleuf je maken om de stoel zo te kunnen positioneren dat hij makkelijk naar achter schuift. Ziet er strak uit.

Voor de liefhebber heb ik foto's en details.
    Kees in ieder geval bedankt voor jouw aanbod

Groet Ed

2 weken 1 dag geleden #3394 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Beste Ed, fijn dat alles is gelukt en je nu een goede zit hebt. Nu wachten op het voorjaar om te gaan genieten.
    mvg Kees

1 week 3 dagen geleden #3398 door Ed Berends

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Ga ik zeker doen. Nog twee projecten voor de boeg. Nieuwe versnellingsbak met overdrive ipv oude zonder. En het weer op bouwen van de Fabriekshardtop na spuiten.

Werk genoeg dus.

Groet Ed

Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden