Demo

Topic-icon Uitlaat ophangpunten TR6

2 weken 4 dagen geleden #3424 door Dirk-Jan Verhulst
  • Dirk-Jan Verhulst
  • Dirk-Jan  Verhulst's Profielfoto Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Mijn TR6 (1972) is voorzien van een RVS uitlaat met dubbele voorpijp op standaard spruitstuk en twee einddempers.
    Eerder heb ik al een afgescheurde steun van een demper gehad en een lekkende spruitstuk pakking.

Op de brug is mij nu opgevallen dat tussen spruitstuk en einddempers de uitlaat nergens aan hangt. Maw de hele uitlaat hangt aan één punt per demper en aan het spruitstuk.
    Standaard hangt de uitlaat ook nog met ophangpunten bij de versnellingsbak / overdrive of verder naar achteren.
    Ik zie bij Moss etc. verschillende brackets maar mij is niet duidelijk hoe deze gemonteerd worden.
    Heeft iemand foto's van de onderkant van zijn auto waar ik kan zien hoe de uitlaat opgehangen is en aan welke punten.
    Hangt de uitlaat bijvoorbeeld vast aan de bak (lijkt logisch om het spruitstuk te ontalasten) ; maar waar zit dit punt bij bak met overdrive.

Dank !

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

2 weken 4 dagen geleden #3425 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Geslacht: Man
  • Beste Dirk Jan, als ik me goed herrinner heb jij een J type overdrive in een A type chassis ( bj t/m/ 1972). In dat geval moet je zelf iet fabriceren.
    De 2 voorpijpen hebben als het goed is allebei een opgelast steuntje. Vanaf dat punt moet je iets maken. mvg Kees

2 weken 4 dagen geleden #3428 door Dirk-Jan Verhulst
    • Dirk-Jan Verhulst
    • Dirk-Jan  Verhulst's Profielfoto Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Hallo Kees,
    Ik had natuurlijk kunnen weten dat jij als eerste met een reactie kwam :-)
    Dank daarvoor en ik hoop dat bij jullie alles goed gaat. Yvonne en ik kijken uit naar het voorjaar om met de hernieuwde "Trix" te kunnen gaan toeren.
    Ik heb zelf het idee om in het voorjaar als ik de auto weer op de brug kan zetten (hij stond vorige maand op de brug ivm de taxatie) de ophanging van de uitlaat op een paar punten te verbeteren.
    De dempers hangen nu alleen aan de achterkant in "rubber" maar aan de voorkant niet. Dan ontstaat er natuurlijk een flinke hefboom. Dus mijn idee is om de dempers aan de voorkant (of ergens onderweg naar voren) van een extra ophangpunt te voorzien. Natuurlijk wel een flexibel ophangpunt. Eventueel dan nog een vast punt aan de bak oid.
    Maar goed wellicht duiken er nog foto's met slimme ideen op.
    Alvast een goed, gezond en sleutelveilig 2018 gewenst.

Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden