Demo

tr6-top-image

De Duitse ontwerper Karmann zorgde voor het ontwerp van de carrosserie. De TR6 met benzine injectie had dezelfde prestaties als de TR5, tot men in 1973 het motor vermogen verminderde van 150 naar 125 pk. De TR6 bleef uiteindelijk 7 jaar in productie en met 94619 gebouwde exemplaren, was deze tot dan toe de best verkochte TR.


TR6pi Technische gegevens

Algemeen
Productie periode: 1968-1975
Productie aantal: 91.850
Chassisnummers: CP25001 - CP77716 en CR1 - CR6701
Nieuw prijs (Ned.): ƒ 16.867,00 (1969)
ƒ 19.045,00 (1974)
Aantal verkocht (Ned.):  119 stuks
Motor & Transmissie
Motor: 6 cylinder in lijn
Boring x Slag: 74,4 x 95 mm
Cilinderinhoud: 2498 cc
Krukas: 4x gelagerd
Maximaal vermogen: 142pk bij 5500 tpm
Benzine voorziening: Benzine injectie
Transmissie:  
Body & Chassis
Wielbasis: 2240 mm
Breedte: 1470 mm
Spoorbreedte voor: 1276 mm
Spoorbreedte achter: 1265 mm
Lengte: 3937 mm
Hoogte (kap op): 1270 mm
Ledig gewicht: 1123 kg
Besturing: Rack & Pinion
Draaicirkel: 10,1 m
Cardan: 3.45:1
Prestaties:
Topsnelheid: 192 km/u
0-100 km/u: 9 sec
Gem. verbruik: 1:7,7
Benzinetank: 51 liters