Demo

tr7-coupe-top-image

In 1975 kwam de TR7 coupe op de markt. Een sportcoupe die niets gemeen had met de vroegere TR's. British Leyland had de wagen vooral om verkooptechnische reden de aanduiding TR gegeven. De carrosserie vertoonde de inmiddels overbekende wigvorm. De motor was een 4 cylinder van 2 liter. Prestaties en verbruik waren goed maar in het begin was de betrouwbaarheid twijfelachtig. In 1977 storte de veelbelovende TR7 markt onverwacht in en kelderde de produktie. Het werd duidelijk dat er een variant moest komen zonder dak.


TR7 Fixedhead Technische gegevens

Algemeen
Productie periode: 1975-1981
Productie aantal: 86.784
Chassisnummers:  
Nieuw prijs (NL):

ƒ 20.900,00 (1976)
ƒ 26.250,00 (1980)

Aantal verkocht (Ned.):  
Motor & Transmissie
Motor: 4 cylinder in lijn
Boring x Slag: 90,3 x 78 mm
Cilinderinhoud: 1998 cc
Krukas: 5x gelagerd
Maximaal vermogen: 105pk bij 5500 tpm
Benzine voorziening: Caburateurs
Transmissie:  
Body & Chassis
Wielbasis: 2159 mm
Breedte: 1681 mm
Spoorbreedte voor: 1409 mm
Spoorbreedte achter: 1405 mm
Lengte: 4067 mm
Hoogte (kap op): 1267 mm
Ledig gewicht: 1001 kg (5 versn. 1049kg)
Besturing: Tandheugel
Draaicirkel:  
Cardan: 3.63:1
Prestaties:
Topsnelheid: 175 km/u
0-100 km/u: 9,6 sec
Gem. verbruik: 1:10,1
Benzinetank: 54,4 liters