Demo

Triumph 20TS

Standard-Triumph kon in 1952 niet achterblijven na het succes van Jaguar met de XK 120 en MG met de TD en toonde op de Londense Motorshow van dat jaar voor het eerst een "productie-rijp" product van een nieuwe sportwagen. Althans zo leek het. De wagen, met codenaam 20TS, was gebouwd op een chassis dat veel gelijkenis vertoonde met dat van de Standard Flying Nine en was uitgevoerd met de voorwielophanging van de Triumph Mayflower. Als motor werd de twee liter Standard Vanguard motor, die 75pk leverde, gebruikt. Bij het testen viel de wagen door de mand. Het type aanduiding TR1 heeft hij nooit gehad.

 

 

20TS Technische gegevens

Algemeen
Productie periode: 1952
Productie aantal: 1
Chassisnummers: NB
Nieuw prijs (Ned.): nvt
Aantal verkocht (Ned.): nvt
Motor & Transmissie
Motor: 4 cylinder in lijn
Boring x Slag: 83 x 92 mm
Cilinderinhoud: 1991 cc
Krukas: 3x gelagerd
Maximaal vermogen: 75pk bij 4500 tpm
Benzine voorziening:  
Transmissie: 4 speed
Body & Chassis
Wielbasis: 2230 mm
Breedte: 1461 mm
Spoorbreedte voor: 1143 mm
Spoorbreedte achter: 1156 mm
Lengte: 3.58 m
Hoogte (kap op): 1290 mm
Ledig gewicht: 775 kg
Besturing: Tandheugel
Draaicirkel: 32 ft
Cardan: 3.89:1
Prestaties:
Topsnelheid: 144 km/u
0-100 km/u: NB
Gem. verbruik: NB
Benzinetank: 57 liter