Demo

Triumph TR3

tr3-top-image

De TR3 volgde in oktober 1955 en was eigenlijk een technisch iets verbeterde TR2. De neus kreeg een grill, maar voor de rest bleef de wagen nagenoeg het zelfde. In 1956 werd de wagen voorzien van Girling schijfremmen op de voorwielen. Triumph was op dat moment de eerste fabriek die deze toepaste op een standaard geproduceerde sportwagen.


 

TR3 Technische gegevens

Algemeen
Productie periode: 1955-1957
Productie aantal: 13.377
Chassisnummers: TS8637-TS22013
Nieuw prijs (Ned.): ƒ 9.895,00 (1956)
Aantal verkocht (Ned.):  
Motor & Transmissie
Motor: 4 cylinder in lijn
Boring x Slag: 83 x 92 mm
Cilinderinhoud: 1991 cc
Krukas: 3x gelagerd
Maximaal vermogen: 100pk bij 5000 tpm
Benzine voorziening:

2 SU carburateurs

Transmissie: 4 speed
Body & Chassis
Wielbasis: 2240 mm
Breedte: 1461 mm
Spoorbreedte voor: 1143 mm
Spoorbreedte achter: 1156 mm
Lengte: 3.84 m
Hoogte (kap op): 1270 mm
Ledig gewicht: 1210 kg
Besturing: Tandheugel
Draaicirkel: 32 ft
Cardan: 3.7:1
Prestaties:
Topsnelheid: 165 km/u
0-100 km/u: 11,4 sec
Gem. verbruik: 1:9,5
Benzinetank: 57 liter