Demo

Triumph TR4A

tr4a-top-image

Vroeg in 1965 werd de TR4 opgevolgd door de TR4A. Deze had een bijna onveranderde styling maar een kompleet nieuw chassis met onafhankelijke achterwielophanging. Alleen voor de Noord Amerikaanse markt was het mogelijk om de wagen - op speciaal verzoek - met een starre achteras geleverd te krijgen. Meer dan één derde van de in de USA verkochte wagens, werden geleverd in deze vorm. Tegen meerprijs was ook hier een "Surrey-top", een combinatie van een vaste achteruit met een uitneembaar vouwdak, verkrijgbaar.

 


TR4a Technische gegevens

Algemeen
Productie periode: 1965-1967
Productie aantal: 28.465
Chassisnummers: CT50001-CT78684
Nieuw prijs (Ned.): ƒ 14.175,00 (1967)
Aantal verkocht (Ned.):  
Motor & Transmissie
Motor: 4 cylinder in lijn
Boring x Slag: 86 x 92 mm
Cilinderinhoud: 2138 cc
Krukas: 3x gelagerd
Maximaal vermogen: 115pk bij 4700 tpm
Benzine voorziening: 2 Stromberg carburateurs of 2 SU carburateurs
Transmissie:  4 speed
Body & Chassis
Wielbasis: 2240 mm
Breedte: 1470 mm
Spoorbreedte voor: 1245 mm
Spoorbreedte achter: 1232 mm
Lengte: 3960 mm
Hoogte (kap op): 1270 mm
Ledig gewicht: 1016 kg
Besturing: Rack & Pinion
Draaicirkel: 10,4 m
Cardan: 3.7:1
Prestaties:
Topsnelheid: 177 km/u
0-100 km/u: 10,3 sec
Gem. verbruik: 1:6,4
Benzinetank: 53,5 liter