Demo

Triumph TR5

tr5-top-image

Het was Triumph die de autowereld in 1967 verbaasde met haar aankondiging van de eerste Britse seriesportwagen met benzine injectie. De motor was een 2.5 liter zescylinder met 150 pk en de topsnelheid bedroeg 200 km/u; hij trok van 0 tot 100 in net onder de 9 sec. Chassis en carrosserie bleven nagenoeg hetzelfde als die van de TR4/4a.


TR5 Technische gegevens

Algemeen
Productie periode: 1967-1968
Productie aantal: 2.947
Chassisnummers: CP1 - CP3096
Nieuw prijs (Ned.): ƒ 17.375,00
Aantal verkocht (Ned.): 15 stuks
Motor & Transmissie
Motor: 6 cylinder in lijn
Boring x Slag: 74,4 x 95 mm
Cilinderinhoud: 2498 cc
Krukas: 4x gelagerd
Maximaal vermogen: 150pk bij 5000 tpm
Benzine voorziening: Lucas benzine injectie
Transmissie:  4 speed
Body & Chassis
Wielbasis: 2240 mm
Breedte: 1473 mm
Spoorbreedte voor: 1250 mm
Spoorbreedte achter: 1237 mm
Lengte: 3912 mm
Hoogte (kap op): 1270 mm
Ledig gewicht: 1028 kg
Besturing: Rack & Pinion
Draaicirkel: 10,1 m
Cardan: 3.45:1
Prestaties:
Topsnelheid: 187 km/u
0-100 km/u: 8,1 sec
Gem. verbruik: 1:8,4
Benzinetank: 51 liters