Demo

Opnieuw bekleden hardtop

1 maand 2 weken geleden #4189 door Ed Berends

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Opnieuw bekleden hardtop werd gestart door Ed Berends
    Besten,

Ik heb een aantal jaar geleden een fabrieks hardtop gekocht en die laten spuiten in de kleur van mijn tr6
    Via Nico baas Kan ik bijna alle spullen om de hardtop te monteren wel bestellen maar hij heeft geen handleiding voor montage. Staat wel in de onderdelen boeken, maar niet leverbaar.
    Heeft iemand die nog ergens liggen of misschien tips?
    Groet Ed Berends

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

1 maand 2 weken geleden - 1 maand 2 weken geleden #4190 door Jasper van Zanten

• Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Don't drive faster than your angel can fly

• Geslacht: Man
  • Beantwoord door Jasper van Zanten in topic Opnieuw bekleden hardtop
    Ik heb het officiele Triumph onderdelen boek, maar daar staat geen handleiding in. Eigenlijk is het vrij recht toe recht aan. De hemel met de baleinen is eigenlijk de uitdaging samen met de raamrubbers. Maar daar is niets anders aan dan bij andere auto's. Ik heb het voor een Spitfire hardtop gedaan en het is met twee rechter handen te doen.

Voor het hemeltje is het het gemakkelijkst om de hardtop omgekeerd neer te leggen op een zachte ondergrond. Stook de ruimte waar de hardtop zich bevindt goed warm, het hemel materiaal zet dan iets uit. Als de baleinen op z'n plek zitten, kan je het hemeltje gaan opspannen. Klem hem tijdelijk met wasknijpers. als alles netjes strak zit kan je het definitief bij de raamsponningen met bisontix vastlijmen en laten drogen.. Temperatuur weer omlaag en dan gaat het hemeltje nog net wat strakker en mooier staan.
    Het rubber van het raam in warm water soepel maken. Rubber om het raam doen en dan de sponningzijde van het rubber met vaseline insmeren. Lylon koord erdoor en dan het raam met rubber aan 1 zijde erin steken en dan met twee mensen het raam er voorzichtig indrukken terwijl een derde het koord er voorzichtig uittrekt.
    Van beide zijn voldoende youtube filmpjes beschikbaar (mag van andere auto's zijn, dat maakt voor het principe niet uit). Mijn ervaring is dat het een leuke klus is, de onderdelen best prijzig zijn voor een hardtop en dat je hem eigenlijk als hij af is niet of nauwelijks gebruikt. want het is best wel een klus om hem er op te zetten en het liefst rijd ik open...
    Laatst bewerkt 1 maand 2 weken geleden doorJasper van Zanten.

1 maand 1 week geleden #4203 door Ed Berends

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Beantwoord door Ed Berends in topic Opnieuw bekleden hardtop
    Dank je Jasper voor de tips en filmpje

Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden