Demo

TR8 loopt rot?

6 jaren 8 maanden geleden #1069 door Robin Sterenborg
  • Robin Sterenborg
  • Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • TR8 loopt rot? was gemaakt door Robin Sterenborg
    Best TR vrienden,

Ben sinds kort in het bezit van een mooie TR-8.
    Maar!!.... deze loopt op het moment niet erg lekker, houdt in met optrekken stoten en horten en noem maar op?
    Ook als je je

gas los laat doet hij dat. stationair loopt hij ook constant te ''halen''.
    tot aan bijna afslaan toe.(is nog niet gebeurt)
    Als ik m in de garage zet, uit.. dan ruik je flink wat benzine??
    Nu is

zo'n beetje alles vernieuwd wat je maar kan bedenken en nog is het niet weg?? Wie weet wat dit zou kunnen zijn en/of weet waar ik moet zoeken?? of naar wie ik m kan brengen om dit te verhelpen..

Hoor

het heel graag want dit rijdt echt niet!!

BVD! Groet Robin

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

6 jaren 8 maanden geleden - 6 jaren 8 maanden geleden #1070 door Wim Fournier
    • Wim Fournier

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Beantwoord door Wim Fournier in topic TR8 loopt rot?
    Dit is wel heel vervelend, zeg. Afgaande op de beschrijving van horten en stoten en bijna afslaan en benzinelucht, concludeer ik dat de ontsteking onregelmatig is.
    Daar kan ik je een verhaal over

vertellen: Ik kocht een nieuwe Mini, eind zeventiger jaren, en die vertoonde dit euvel ook. Twee jaar frequent de leverende garage bezocht, van alles venieuwd. Tot op een avond, in het donker thuis gekomen. Doe

de motorkap open en ik zie het: het kabelschoentje op de primaire aansluiting van de bobine bibberde met het schokken van de motor zo heen en weer dat er vonkjes = onbedoelde stroomonderbrekingen waren.

Schoentje iets samengeknepen; nooit meer last gehad. Dus, kijk de primaire stroomkring na.
    Ervaring twee: Ik reed met m'n Spitfire die ik net gekocht had en -ik had dezelfde ervaring die jij beschrijft.

Moest meteen aan de Mini denken. Wat blijkt: De radiale speling op de verdeleras is zo groot, dat, wanneer ik de puntjes nauwkeurig op 4 mm afstel het onder het rijden voorkomt dat ze (eigenlijk) niet open

gaan. Hoe kan dat? Nou, puntjes afstellen doe je bij stilstaande motor. De hamer van het contactpuntje drukt -met veerkracht- tegen de nok op de as. De as staat dus 'van de puntjes af' tegen de wand gedrukt

van het gat waar hij in draait. Je stelt 4 mm. Gaat rijden, motor draait, de as tolt (als het ware) om het midden van het gat waar hij in draait en maakt (als een tol) een slingerbeweging uit het midden als de

draaisnelheid = rijsnelheid afneemt. Daarbij komt de nok soms ook in de uiterste stand 180 graden tegenover die, waarin de puntjes zijn afgesteld. Conclusie; wanneer de slingering van de as ter hoogte van de

nok groter dan 4 mm wordt, gaan de puntjes soms niet open. Met je wijsvinger bovenop de rotoras kan je voelen hoeveel zijdelingse speling er op zit. (even de rotor eraf halen) Tweede controle; zet de

contactpuntjes op 5 mm; als dan de storing vermindert heb je kennelijk een 'uitgelopen' verdeleras. Haal maar een nieuw verdelerhuis, of, zet er electronische ontsteking in, die hebben geen contactpunten.

Om je een adres te wijzen, is het handig wanneer dat bij jou in de buurt is; waar woon je?
    Laat je ons weten hoe het verder afloopt?
    Laatst bewerkt 6 jaren 8 maanden geleden doorWim Fournier.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.210 seconden