Demo

welke tripmeter wordt er geadviseerd

6 jaren 6 maanden geleden #1292 door Wibo van der Meulen Kunee
  • Wibo van der Meulen Kunee

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • welke tripmeter wordt er geadviseerd werd gestart door Wibo van der Meulen Kunee
    Op dit moment ben ik hard aan het klussen met mijn TR6. Nu wil ik in de toekomst ook rally's gaan rijden, maar ik vraag me af welke tripmaster geadviseerd wordt om te gebruiken. Heb er verschillende

gezien op internet zoals de trerratrip.

Maar wat heb je allemaal nodig en welke tripmeter mag wel en niet?

Wibo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

6 jaren 6 maanden geleden - 6 jaren 6 maanden geleden #1303 door G.A.C Bouwmeester

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Beantwoord door G.A.C Bouwmeester in topic welke tripmeter wordt er geadviseerd
    Wibo,
    Om wat op weg te helpen.

de tripmeters zijn onder teverdelen in:
    - Mechanisch, dus aandrijving via een kadel die is verbonden met de kilometerkabel of rechtstreeks van de

vernellingsbak. De tellers zelf zijn ook mechanisch dus met tandwielen e.d. Dit zijn dus de Halda's,Aifap's Retro trip's. aldan niet met dubbele meters.
    - Mechanisch/elektrisch, doormiddel van een

eletrische opnemer in de tellerkabel wordt het signaal doorgegeven aan een teller bij de Brandts retrotrip.
    - Elektrisch zijn alle moderne meters. Kan ook een fietscomputer zijn. deze kunnen de gegevens van

elk draaiend onderdeel afhalen.

Alfred van de Klok heeft hier op het forum iets vermeld en in een van de laatste TR-Traffic is er ook een stuk van hem verschenen. (Afnemer gemonteerd bij cardan-as)

De keuze is gebruiks afhankelijk, bij enkele evenementen zijn alleen mechanische tellers toe gestaan (tulpenrally e.d.). Maar bij verweg de meeste ritten is dit niet meer verplicht. Er worden ook moderne

tijdswaarnemings klokken en compassen gebruikt, dus waarom dan alleen een duur mechanische tripmeter verplicht stellen?

De mate van gebruik en prijs kunnen wel eens door slag geven.

Marcel
    Laatst bewerkt 6 jaren 6 maanden geleden doorG.A.C Bouwmeester.

6 jaren 6 maanden geleden #1305 door Wibo van der Meulen Kunee

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Wibo van der Meulen Kunee in topic welke tripmeter wordt er geadviseerd
    Beste Marcel,

Dank voor je informatie, die was erg nuttig. Ik heb gekeken op de Handawebshop en heb gekeken naar de Brantz International 2S Pro met een koppling op de Km-kabel en daarnaast de

aansluitmogelijkheid met een sensor op een niet aangedreven wiel.

Thx

Wibo

6 jaren 6 maanden geleden #1306 door G.A.C Bouwmeester

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Beantwoord door G.A.C Bouwmeester in topic welke tripmeter wordt er geadviseerd
    Wibo

Alfred heeft er een van het merk MONIT. en is daar zeer tevreden mee. Wat ook belangrijk kan zijn waar wil je hem plaatsen in de auto. zit hij niet "in de weg" als je er gewoon mee aan

het toeren bent of er mee op vacantie gaat. En is hij een beetje verkeers veilig te plaatsen?
    Je ziet wel een trip of twinmeter net op knie hoogte van de navigator zitten, niet een echt veilige plaats.

Marcel

6 jaren 6 maanden geleden #1307 door Wibo van der Meulen Kunee

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Wibo van der Meulen Kunee in topic welke tripmeter wordt er geadviseerd
    Marcel,

Heb inderdaad al nagedacht waar ik hem het beste maar ook praktisch kan plaatsen, heb op een aan sites gezien dat ze in het dashboardkastje hebben ingebouwd. Bij gebruik klepje open en

tijdens toeren klepje dicht en de resetbutton op de middenconsole gemonteerd. Vond dat wel een mooie oplossing.
    De Monit is inderdaad ook een mooie oplossing en zal daar zeker ook serieus naar gaan kijken.

Laat je weten welke keuze ik gemaakt heb en zal dan ook wel een foto maken als ik voor het dashboardkastje oplossing ga.

Nogmaals dank voor de extra input.

Wibo

6 jaren 6 maanden geleden #1310 door Peter Meiboom

• Administrator
  • Administrator

• Geslacht: Man
  • Beantwoord door Peter Meiboom in topic welke tripmeter wordt er geadviseerd
    Ook even een duit in het zakje doen. Ik rij met een Aifab. Is een mechanische teller. Werkt probleemloos. Kijk eens bij Belmog (via Google te vinden) zij repareren en bouwen tripmasters.

Groet,

Peter

Powder Blue TR4 '62
    &
    Pearl White TR3 '56

6 jaren 6 maanden geleden #1311 door Wibo van der Meulen Kunee

• Bezoeker
  • Bezoeker

Peter,

Dank voor je toevoeging, maar naast de prijs van de Aifab of die van de Belmog, heb ik besloten te kiezen voor de Brantz International 2 S Pro met een koppeling op de km-kabel.

Groet

Wibo

Tijd voor maken pagina: 0.262 seconden