Demo

benzine

5 jaren 9 maanden geleden #1728 door Rene de Bruijn
  • Rene de Bruijn

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • benzine werd gestart door Rene de Bruijn
    Hoewel mijn TR4 goed loopt op euro 95 ( met loodvervanger) sprak ik laatst iemand die mij adviseerde op euro 98 te gaan rijden. Wat is wijsheid ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

5 jaren 9 maanden geleden #1730 door Wim Fournier
    • Wim Fournier

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Beantwoord door Wim Fournier in topic benzine
    Eén ding is zeker; als je 98 wilt gaan tanken zal je meer moeite hebben om onderweg een pomp te vinden die dat levert. Punt twee is, dat de literprijs hoger ligt, of je dat wat kan schelen of niet.

Het voordeel is, dat je de ontsteking iets vroeger kunt stellen voordat je onderweg gehinderd wordt door het pingelen van de motor. Wanneer de motor op 95 niet noemenswaardig pingelde bij de rijstijl die je

erop nahoudt, heb je eigenlijk geen reden om 98 te gaan tanken. Pingelde motor wel, dan kan je de ontsteking iets later zetten. 98 gebruiken is dan alleen een middel om het symptoom te bestrijden. Je neemt

daarmee de oorzaak niet weg. De oorzaak kan erin liggen dat de kop te heet wordt doordat de koelvloeistof kanalen vervuild en aangekoekt zijn. Of, de radiateur vanonder vol staat met bezinksel. Of, dat de

kloelvloeistof leiding die door het spruitstuk loopt verstopt zit, waardoor het spruitstuk te heet wordt of te koud blijft. Of, je hebt de carburateurs zo 'arm' staan dat er te weinig warmte aan de

verbrandingsruimte onttrokken wordt doordat daar niet genoeg benzine in damp omgezet wordt.
    Dus, als je tot nogtoe geen reden had tot ontevredenheid, wat zal je dan gevolg geven aan de opmerking van iemand

die beweert is dat het 'beter' is. Waarvoor dan, is het beter?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.207 seconden