Demo

Bladveren, een kritische noot over replicaveren

8 jaren 2 weken geleden #131 door Peter Meiboom
  • Peter Meiboom
  • Peter Meiboom's Profielfoto Onderwerp Auteur

• Administrator
  • Administrator

• Geslacht: Man
  • Verjaardag: Onbekend
  • Bladveren, een kritische noot over replicaveren was gemaakt door Peter Meiboom
    Sleutelen aan mij TR is voor mij hobby. Ontspanning en plezier maar als je binnen zeer korte tijd de storing weer terug hebt door het gebruik van zeer slecht materiaal dan is het ergernis.

Even in

het kort de situatie. In 1998 bij het opnieuw op de weg komen van mijn TR4 is het bovenste blad van een van mijn bladveren gebroken. Nooit opgemerkt door mij of de APK-keurmeester. Auto hing wel altijd een

beetje scheef. In 2007 is de breuk geconstateerd en heb ik in Nederland bij een van de grote onderdelenleveranciers nieuwe (replica) bladveren gekocht en gemonteerd. Wat een verademing. De auto stond recht,

goed op hoogte en elke verkeersremmer was te nemen zonder dat de achteras de begrenzer kuste.
    Het feest duurde tot 2010. Zonder het direct te merken zakte de auto vanachter zover door dat ik visioenen van

een Ford-Mustang kreeg. Bij navraag bleek dat de bladveren niet gegarandeerd werden en dat je het moest "treffen" met een setje. Ik trof het niet, maar oké, de prijs was er ook naar. Eind 2010 heb ik bladveren

gekocht bij een bedrijfje dat onder de rubriek "TRetjes" in ons blad adverteert met goede bladveren in een heel andere prijsklasse. Hierop zit levenslange garantie. (Lijkt eigenlijk een loze kreet als je naar

de leeftijd van de gemiddelde TR-rijder kijkt).
    De eerste 500km zijn er mee gereden en vooralsnog veert en rijdt de auto subliem en is de hoogte perfect. Er staat "vooralsnog" omdat ook deze veren zich in de

toekomst moeten bewijzen maar, de degelijkheid en de uitlijning samen met de garantie geeft voorlopig meer vertrouwen
    Moraal: waarom laten opdrachtgevers replicaspul maken met een belabberde kwaliteit?

Denken ze nou echt dat onze auto's in een museum staan?

Zijn er leden die wel goede ervaringen hebben met de goedkope replica-veren?

Powder Blue TR4 '62
    &
    Pearl White TR3 '56

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden