Demo

reserve onderdelen

4 jaren 11 maanden geleden #2062 door Rene de Bruijn
  • Rene de Bruijn

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • reserve onderdelen was gemaakt door Rene de Bruijn
    Ik ga eind juni met mijn TR3A (1959) naar de Bourgogne ( ca. 900 km). Wie kan mij adviseren welke reserve onderdelen in mee moet nemen.
    De auto heeft een Luminition ontsteking.
    Bedankt,

Rene de Bruijn.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 11 maanden geleden #2064 door Jasper van Zanten

• Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Don't drive faster than your angel can fly

• Geslacht: Man
  • Beantwoord door Jasper van Zanten in topic reserve onderdelen
    Hoi Rene,

Sommigen nemen bijna een hele TR aan reserve onderdelen mee, dat gaat mij te ver. Maar wat dan wel. Zomaar een greep uit mijn eigen lijstje

Zekeringen
    Stukje elektrisch draad

ducktape
    ijzerdraad
    klein arsortiment lampjes, boutjes moertjes
    werkplaatsboek
    en nu de onderdelen: reserve bougie, benzine pompje, rotor, bobine en voorwiellagertje

steekring set en

doppen set inch maten. schroevendraaiers, plastic hamer en wat tangetjes. zaklamp, werkhandschoenen, doekjes en garagezeep. klein blikje olie 20W50 en wanneer je op siliconen remvloeistof rijdt kan je hiervan

ook iets meenemen (slecht verkrijgbaar in lokale winkels)

Goed adres van een onderdelen leverancier. Ik heb mijn nederlandse adres altijd bij mij bij nood laat ik het via expresspost opsturen. Soms wil

een verzekering de verzendkosten vergoeden. Ook adresjes in het buitenland zijn handig (maar daar kan het www bij helpen als het je overkomt)

Een heel fijn e vakantie toegewenst

4 jaren 11 maanden geleden - 4 jaren 11 maanden geleden #2067 door G.A.C Bouwmeester

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Beantwoord door G.A.C Bouwmeester in topic reserve onderdelen
    René,

Het heeft een beetje mee te maken hoe veel vertrouwen je in je auto hebt.
    zijn er al meer grotere reizen/ afstanden mee gereden?
    en wat is de staat van onderhoud? (onlangs

gerestaureerd of al wat langer geleden)
    Is alles in goede staat?
    Wat is de geplande route? even snel via de (tol) weg of door alle kleine dorpjes.

En wat ook belangrijk is of je zelf handig bent en

in staat om evt kleine reparaties onderweg zelf op te lossen.
    Voorkomen is beter dan onderweg een oplossing zoeken, dus wat je nu niet vertrouwt vervang dat dan nu thuis, en maak dan na de evt reparaties een

lekkere lange proef rit. als er dan nog iets niet goed zit komt naar boven.
    Een onderdelenbestel boek van Moss of Bastuck is wel makkelijk. Vooral die van Bastuck die is namelijk in het Duits en Franstalig

wat voor een lokaleheld wel zo gemakkelijk is om de juiste naam van het onderdeel te benoemen.

Let bij het tanken op dat je de benzine neemt met geen of zo weinig mogelijk E10 er in gemengd.
    Zelf

tanken we zeer regelmatig wat in houd dat als we ergens langs komen en er is "gewone" benzine te koop dan gooien we de tank weer vol (al is hij nog maar half leeg). Niet elk tank station bestaat nog die je

navigatie systeem aangeeft!

Als je de beschikking over internet hebt is de wereld heel klein, en met een creditkaart erbij zijn veel problemen op te lossen ;).

Kijk ook even bij de buren van het

TR-Register in de UK www.tr-register.co.uk/forums/ . Daar zijn ze erg actief, er zitten verschillende leden in het gebied waar je heen gaat. Misschien is het wat om daar even een topic te posten of het

www adres even op te schrijven in geval van nood is hier snel hulp voor een oplossing te vinden.( het kan dan gewoon in het engels is misschien makkelijker dan frans?)

Zo wel in België als in

Frankrijk zijn er Triumph bezitters die je ingeval van nood kunnen en willen helpen.

We hebben zelf al veel grote reizen gemaakt, en wat opvalt is dat er altijd belandstelling is voor je auto en een

praatje is snel gemaakt. Dus als er iets niet goed gaat is er ook lokaal altijd wel wat te regelen.

Zit er niet te veel over in maar geniet van de reis!
    en zoals te weet: Niets is ver met je TR!

Marcel.

O ja welke onderdelen? gewoon wat klein spul zoals Jasper heeft aan gegeven.
    en kijk/ probeer thuis even of het lukt om een wiel te verwisselen met de krik die je in de auto meeneemt.

Thuis gebruik ik altijd de garagekrik maar voor onderweg is het een schaarkrikje en met een lege/lekke band is er weinig ruimte om de krik er goed onder te zetten. En is het een aardig klusje..... Als je van

tevoren weet waar je je krik dan moet plaatsen werkt dat veel gemakkelijker en sneller.
    Laatst bewerkt 4 jaren 11 maanden geleden doorG.A.C Bouwmeester.

4 jaren 10 maanden geleden #2075 door Rene de Bruijn
    • Rene de Bruijn

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Rene de Bruijn in topic reserve onderdelen
    Bedankt voor je reactie !

Tijd voor maken pagina: 0.259 seconden