Demo

Luchtfilters K&N open of in standaard filterbox

5 jaren 4 weken geleden #2090 door Jasper van Zanten
  • Jasper van Zanten
  • Jasper van Zanten's Profielfoto Onderwerp Auteur

• Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Don't drive faster than your angel can fly

• Geslacht: Man
  • Verjaardag: Onbekend
  • Luchtfilters K&N open of in standaard filterbox werd gestart door Jasper van Zanten
    Mijn 1969 TR6 is voorzien van HIF SU caburateurs met K&N filters. De aanzuiging van de lucht gebeurt rondom, maar zal overwegend warme lucht zijn omdat het spruitstuk ook aan deze zijde zit. De

standaard luchtfilterbox van mijn TR6 heeft twee pijpen aan de voorzijde en zal dus relatief koude lucht aanzuigen. Het oppervlak is wel kleiner en de standaard papieren filters hebben meer weerstand.

Wat als we "best of both worlds" combineren? De open K&N filters in de standaard luchtfilterbox? Wie heeft daar ervaring mee?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

5 jaren 4 weken geleden - 5 jaren 4 weken geleden #2093 door G.A.C Bouwmeester

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Beantwoord door G.A.C Bouwmeester in topic Luchtfilters K&N open of in standaard filterbox
    Jasper,

is het niet handiger om "verse" rij lucht toe te voegen door een "airduct".
    Via een opening in de radiatorduck een flexibele buis van bv een afzuigkap. Zo geleidt je de rijwind naar de

carburateurs en wordt er minder warme lucht aangezogen. De hele motor ruimte blijft misschien iets koeler (er is in ieder geval meer lucht circulatie).
    Er staat hier of daar nog wel wat over geschreven, als

ik het tegen kom posten we de link er nog wel bij.

Marcel

gevonden;
    www.racetorations.co.uk/page65.html

www.cgclassics.co.uk/Gallery_TR6.htm
    Laatst bewerkt 5 jaren 4 weken geleden doorG.A.C Bouwmeester.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden