Demo

Zwieperd aan achterzijde

4 jaren 7 maanden geleden #2220 door Maarten Weijland
  • Maarten Weijland
  • Maarten  Weijland's Profielfoto Onderwerp Auteur

• Senior Boarder
  • Senior Boarder

• Geslacht: Man
  • Verjaardag: Onbekend
  • Zwieperd aan achterzijde was gemaakt door Maarten Weijland
    Ik heb al enige tijd, misschien wel n paar jaar, last van een uitzwaaiende achterkant. Afgelopen zomer toen ik naar zuid frankrijk reed en terug deed zich dat veelvuldig voor, maar weet niet goed waar

ik dit moet gaan zoeken. Het betreft een 4a IRS.
    Wat er gebeurt is dat als ik aan het optrekken ben en ga schakelen, de achterzijde een zwieperd krijgt. Het lijkt net als of je met je linkerhand een kleine

ruk aan het stuur geeft. Heb ook lang gedacht dat ik dat deed, maar dat is niet zo. Zo ook als je flink een helling oprijdt en ineens het gas loslaat voel je de zwieperd. Die zwieperd is altijd dezelfde kant

op.
    Kan het zijn dat de uitgaande assen vh differentieel verschillende weerstand hebben oid waardoor deze verschillende rotatiesnelheid krijgen? Speling op kruiskoppelingen of speling op de wielophanging?

Wie heeft er ervaring met een dergelijk euvel?

Groet
    Maarten

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 7 maanden geleden #2221 door Jasper van Zanten

• Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Don't drive faster than your angel can fly

• Geslacht: Man
  • Verjaardag: Onbekend
  • Beantwoord door Jasper van Zanten in topic Zwieperd aan achterzijde
    Maarten,

Ik verwacht dat één of meerdere rubber bussen van je achterwiel ophanging of differentieel versleten zijn. In het slechtste geval is er wellicht een van de metalen pinnen van je diff

losgekomen van het chassis. Kortom tijd voor een inspectie op de brug. Als je toch rubbers gaat vervangen zou je Polyuruthaanbussen kunnen overwegen. Deze kosten meer maar zijn veel slijtvaster en zijn bestand

tegen olie en vet

Jasper

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.197 seconden