Demo

Remolie dot5 silicone olie

4 jaren 3 maanden geleden #2400 door Ben Hesseling
  • Ben Hesseling
  • Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Man
  • Verjaardag: Onbekend
  • Remolie dot5 silicone olie werd gestart door Ben Hesseling
    ik heb met belangstelling het artikel in de TR traffic 192 gelezen en ben op zoek naar ervaringen van TR-rijders die nu deze olie gebruiken.. Ik overweeg deze olie te gaan gebruiken in mijn remsysteem van een tr2. Kan ik deze olie na grondige spoeling gaan gebruiken? Remsysteem is gerestaureerd 6 jaar geleden en alleen dot5.1 gebruikt. Door diverse lekkages heb ik nogal wat lak schade gehad en dat is de rede dat ik overweeg de silocone olie te gaan gebruiken. Wie kan mij adviseren?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

4 jaren 3 maanden geleden #2401 door Jasper van Zanten

• Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Don't drive faster than your angel can fly

• Beantwoord door Jasper van Zanten in topic Remolie dot5 silicone olie
    Hoi Ben,

Even een open deur: Als eerste moet een remsysteem natuurlijk wel vloeistof dicht zijn om betrouwbaar te functioneren. Dus onafhankelijk van welke vloeistof je gebruikt zorg dat het systeem goed dicht is.

Ik rijdt met 2 Triumph's (Spitfire en TR6) al meer dan 10 jaar op siliconenvloeistof en ben daar zeer tevreden over.
    Vloeistof is iets dikker en daarom moet je met beleid je systeem vullen en ontluchten (belletjes stijgen iets minder snel)
    Ik heb gewoon een hard pendaal (geen last van sponzigheid)
    Je hoeft de vloeistof niet te vervangen want het is niet hygroscopisch
    Ik zou wel willen aanbevelen eens in de zoveel tijd (4 jaar?) eens door te spoelen. Als er vocht in komt, verzameldt zich dat op lage plekken en vormt vocht druppels in de vloeistof. Dat wil je voorkomen
    Ik zou in het geval van een gebruikt systeem alle leidingen goed doorspoelen (spiritus) en alle rubbers vervangen voor nieuw. Vermenging met DOT 4 of 5.1 zorgt ervoor dat de siliconeneigenschappen te niet worden gedaan. Gebruikte rubbers kunnen gaan zwellen en oplossen.
    Zorg dat je voor onderweg wel een busje siliconenvloeistof bij je hebt. Bij een garage onderweg of hulpdienst is dit meestal niet verkrijgbaar.

4 jaren 3 maanden geleden #2402 door Ben Hesseling
    • Ben Hesseling
    • Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Ben Hesseling in topic Remolie dot5 silicone olie
    Beste Jasper, ik heb je een mail gestuurd en waardeer je antwoord.ik ga het veranderen maar doe dat volgende winter. Hou je op de hoogte..

4 jaren 3 maanden geleden #2403 door Ben Hesseling
    • Ben Hesseling
    • Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Ben Hesseling in topic Remolie dot5 silicone olie
    Beste Jasper,
    Heb begrepen van dé moderator ton landheer dat mijn bericht niet naar jou is gestuurd maar naar hem.
    Ik zal het nu copieren op dit forum.

Hallo Jasper, ik waardeer je snelle reactie heel erg en natuurlijk heb je gelijk wat betreft het goed dicht zijn van het systeem. Ik neem je voorstellen om alles wat rubber betreft ter harte en ga dat ook de volgendé winter zeer beslist doen. Door allerlei privé omstandighedén ben ik niet echt in staat geweest om goed onderhoud te plegen aan mijn tr2 van 1954 maar inmiddels ben ik weer goed terecht gekomen met een goede werkplaats waar ik zelfs eind van deze maand een 2 koloms brug ga installeren. Dus grote plannen om een grote en rigoreuze onderhoudsplan uit te voeren.
    Ik hou je op de hoogte met de veranderingen tzt.
    Hartelijk dank
    Ben Hesseling

Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden