Demo

Loodvervangers

8 jaren 1 maand geleden #215 door Pieter Maclaine Pont
  • Pieter Maclaine Pont

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Loodvervangers werd gestart door Pieter Maclaine Pont
    Beste Tr-ers,

Graag leer ik over jullie ervaringen met loodvervangers en oktaanverhogers. Hoewel mijn eigen blok loodvrij is gemaakt kreeg ik indertijd toch het advies om loodvervangers te blijven

gebruiken omdat diverse onderdelen anders op ten duur toch problemen zouden kunnen krijgen (o.a.meteringunit). Daarbij is Superbenzine zonder lood ook bijna niet meer te krijgen dus octane-boosters zijn ook

welkom. Ik lees veel negatieve dingen over die laatste, wie heeft hier ervaring mee?

Groeten, PieTR

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

8 jaren 1 maand geleden - 8 jaren 1 maand geleden #217 door Raymond van Donk
    • Raymond van Donk

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Raymond van Donk in topic Loodvervangers
    Beste Pieter,

Het hele benzine verhaal i.c.m. ethanol toevoeging, hetzij 5 ofwel 10% is uitermate breed besproken op het TR register forum een maand of twee geleden.

N.a.v. hiervan heb ik

zelf binnen NL ook wat huiswerk verricht en daaruit is voortgekomen dat alle benzines op dit moment zo'n 5% ethanol (in NL) bevatten. Om dit te omzeilen is er nog één benzine merk/soort die geen

ethanoltoevoeging heeft, en dat is BP Ultimate 98 (door BP aan mij bevestigd).

Dus wellicht een aardig alternatief voor je samen met vele andere TR enthousiasten.......

Mvrgr - Raymond
    Laatst bewerkt 8 jaren 1 maand geleden doorRaymond van Donk.

8 jaren 1 maand geleden - 8 jaren 1 maand geleden #225 door Pieter Maclaine Pont
    • Pieter Maclaine Pont

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Pieter Maclaine Pont in topic Loodvervangers
    Dank je Raymond,

Helaas heb ik dat onderwerp gemist maar als leek begrijp ik nu dat er een relatie bestaat tussen toevoeging van ethanol en de klopvastheid van benzine. Is die conclusie juist?

Blijft de vraag welke additieven goed werken, zo die er zijn. Of is de enige oplossing voorlopig BP te tanken?

Groeten, Pieter
    Laatst bewerkt 8 jaren 1 maand geleden doorPieter Maclaine Pont.

8 jaren 1 maand geleden - 8 jaren 1 maand geleden #226 door Eli Geefhuizen

• Senior Boarder
  • Senior Boarder

• Geslacht: Man
  • Verjaardag: 24 aug 1946
  • Beantwoord door Eli Geefhuizen in topic Loodvervangers
    Hallo Pieter,
    In de volgende TRtraffic (173) staat een persbericht van Millers over nieuw ontwikkelde toevoegmiddelen.
    Deze zijn ontwikkeld met het oog op het toevoegen van Ethanol aan moderne

brandstof. Nu zegt een persbericht van een producent niet altijd alles over de kwaliteit van het product, maar toen ik jaren geleden veel in Engeland werkte en daar regelmatig de "Practical Classics" kocht,

konden daarin alleen firma's hun loodvervanger adverteren als dat middel door het MoT (Ministery of Transport) gekeurd en goed bevonden was. Een van de twee adverteerders was Millers.
    Laatst bewerkt 8 jaren 1 maand geleden doorEli Geefhuizen.

8 jaren 1 maand geleden #227 door Pieter Maclaine Pont
    • Pieter Maclaine Pont

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Pieter Maclaine Pont in topic Loodvervangers
    Eli, dank voor je reactie. Heb je ook enig idee waar en wanneer die producten in Nederland te koop zijn?

Pieter

8 jaren 1 maand geleden #228 door Eli Geefhuizen

• Senior Boarder
  • Senior Boarder

• Geslacht: Man
  • Verjaardag: 24 aug 1946
  • Beantwoord door Eli Geefhuizen in topic Loodvervangers
    Hi Pieter,
    Sinds april is het in Nederland verkrijgbaar. Zeker weten doe ik dat Fiete producten van Millers verkoopt, maar de andere TR onderdelenhandelaren zullen het ongetwijfeld ook hebben.
    Op

de site van Millers Benelux www.millersoils.nl/olie.shtml staat een dealer finder. Daar vind je zeker een dealer bij je in de buurt.
    Groeten en succes, Eli

8 jaren 1 maand geleden - 8 jaren 1 maand geleden #230 door Raymond van Donk
    • Raymond van Donk

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Raymond van Donk in topic Loodvervangers
    Hallo Pieter,

Om nog even terug te komen op het TR register forum en de discussies over benzine versus ethanol hierbij de link om je er eventueel ook in te kunnen "verdiepen"....

www.tr-register.co.uk/forums/index.php?s...earch=1&#entry201260

't Gaat ver soms, maar wellicht heb je er iets aan.

Mvrgr -

Raymond
    Laatst bewerkt 8 jaren 1 maand geleden doorRaymond van Donk.

Tijd voor maken pagina: 0.267 seconden