Demo

TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn

6 maanden 1 week geleden #3720 door Dick ter Welle
  • Dick ter Welle
  • Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn werd gestart door Dick ter Welle
    Beste TR liefhebbers
    Ik heb een TR4 maar nu doet zich de gelegenheid voor om naar een TR5pi tegaan kijken die te koop staat. Maandag is de dag dat ik ga kijken. Wie kan en wil mij advies geven waar ik op moet letten?
    Bv matching numbers, hoe te checken ipv een certificate of Herritage op te vragen met een begrijpelijke levertijd van 6 weken.
    Wat zijn de minimale verschillen tussen het frame van een TR4A en de TR5pi bijvoorbeeld?
    Mijn telf nr is 0611461888
    Dick ter Welle lid 2066
    Oirschot

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

6 maanden 1 week geleden #3721 door Rien Corzilius

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Rien Corzilius in topic TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn
    Beste Dick,
    Let er even op of het een echt TR5 (TR250) carrosserie betreft. Worden nogal eens vervangen door een TR4A. Vrschil zijn de deuk in het rechter voor binnenscherm om ruite te bieden aan de injectie aanzuigbuis. Verder bestaat er een verschil in de deursluitingen op de B-post. Je zou ook kunnen kijken in de kofferruimte of er een Lucas brandstofpomp gemonteerd of gemonteerd is geweest (vaak vervangen door een Bosch pomp) . Tenslotten kun je naar de originaliteit van de terugvoerleiding van de Metering Unit kijken. De TR250 heeft geen retourleiding.
    Succes.
    Rien Corzilius (Lid Technische commissie TRCH)

6 maanden 1 week geleden #3724 door Dick ter Welle
    • Dick ter Welle
    • Onderwerp Auteur

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Dick ter Welle in topic TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn
    Bedankt Rien voor de super snelle reactie.
    Ik zag alleen dat er deuren in zitten zonder schuimgedeelte aan de bovenkant (waar de "handgreep" in zit) het leken tTR4 deuren. Nu weet ik niet of deze TR5 in België geassembleerd deze deuren zo toepasten?
    Het slot zit namelijk wel.op de goede plek onder de handgreep.
    En vd auto's die in België geassembleerd zijn is geen archief met data van bekend.
    Ik ga morgen eerst maar eens kijken en houd je op de hoogte.
    Mvg en nogmaals bedankt
    Mvg Dick

6 maanden 1 week geleden #3725 door Rien Corzilius

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Rien Corzilius in topic TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn
    TR4 deuren hebben een andere slitvanger op de deur. Die van de TR4 bestaat yit 2delen. Kijk ook of de motor een PI motor is. Nummers kun je opzoeken bij Moss. Als een een lip aan de achtzijde aan de koppakking zit betreft het een zgn recessed blok en is niet van een PI. Neem veel foto's. Maakt het beoordeling wat eenvoudiger.
    succes,
    Rien

6 maanden 1 week geleden #3732 door Rien Corzilius

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

En??????

6 maanden 1 week geleden #3735 door Harry Scheper

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Harry Scheper in topic TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn
    zag er laatst een te koop in Druten /horssen groen dat was volgens de nummers wel een echte, gerestaureerd door hans Kooij

6 maanden 1 week geleden #3736 door Harry Peters

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Harry Peters in topic TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn
    als het goed is zou er rechtsvoor op de chassisbracket, de eerste vanaf het schutboard, (waar de onderste draagarm aan vastzit) een juist chassisnummer moeten staan ingeslagen.
    gr, Harry Peters

6 maanden 1 week geleden #3738 door Harry Scheper

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Harry Scheper in topic TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn
    Nee dit klopt volgens mij niet. Er zal wel een chassisnummer in staan , maar...... tot een paar jaar geleden mocht je dit er zelf inslaan, nu de laatste jaren doet de RDW dit. Vanuit de fabriek zijn er nooit
    Nummers in de chassisbalen geslagen. Dus dit nummer is niet zaligmakend kan van een gesloopte auto zijn.. mag natuurlijk niet maar werdt vroeger wel gedaan

6 maanden 1 week geleden #3739 door Harry Peters

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

• Beantwoord door Harry Peters in topic TR5pi kopersadvies gevraagd op korte termijn
    Beste Harry(naamgenoot),
    Ik had zojuist een heel epistel geschreven hoe het met de chassisnummers in Nederland is/was geregeld.
    Echter bij het toevoegen aan deze site was alles opeens verdwenen.
    Nu heb ik momenteel geen zin/tijd om mijn verhaal opnieuw te doen.
    Toch even een korte reactie,
    Het is nooit toegestaan om zelf een chassisnummer in te slaan.
    Dit mag/mocht alleen onder douane toezicht.
    Voor wat betreft het chassisnummer van een TR5pi en LHD en geassembleerd in Belgie zou ik maar even Google raadplegen.
    Daar wordt mijn verhaal in de eerdere mail van mij bevestigd.

gr, Harry

6 maanden 1 week geleden #3740 door Harry Scheper

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

beste Harry , naamgenoot wat betreft de tr5 zou dat specifiek voor Belgie geassemblerde auto's zijn . Voor
    USA auto's werdt er in de USA niets ingeslagen. Vroeger sloeg iedereen zijn nummer er zelf in , daar kwam
    geen RDW aan te pas .. tegenwoordig wel ( laatst nog gehad met een TR8) maar in mijn TR6 zit gewoon een zelf ingeslagen nummer , hetgeen klopt met het vin nummer van de auto. ofdat 100% legaal was zou ik niet durven zeggen maar gebeurde wel gewoon zonder enig probleem.

6 maanden 1 week geleden #3741 door Harry Peters

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

Nog even dan.
    vertel bij de rdw maar even dat je zelf het nummer hebt ingeslagen, ik garandeer je dan zijn de rapen gaar.
    oh ja, vroeger sloeg de douane altijd het nummer in bij een ingevoerde auto, en dat gebeurde op elke plek die je maar kon bedenken in het chassis of the body.
    Dit stond dan aangegeven op het invoerdocument.
    Ik denk ook niet dat er veel tr5pi in de usa terecht zijn gekomen.
    Verder was Nederland een van de eerste landen die met een ingeslagen chassisnummer werkte.
    Ik hobby al van af 1980 met Triumphs en kan wel stellen dat ik na al die jaren een redelijke ervaringsdeskundige ben.
    Wil je nog iets weten? ask me!

gr, Harry

6 maanden 1 week geleden #3742 door Rien Corzilius

• Fresh Boarder
  • Fresh Boarder

Goed bezig zo.
    Bij invoering van de APK kwam de garage er achter dat er geen chassis nummer in de TR5PI ingeslagen was. Dus.... gewoon zelf ingeslagen.
    Gr. Rien Corzilius
    lid technische commissie TRCH

Tijd voor maken pagina: 0.284 seconden