Demo

Snelheidsmeter kabel vervangen TR6 Overdrive (J type)

1 week 5 dagen geleden #4253 door Sjef Frehe

• Junior Boarder
  • Junior Boarder

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • Ik heb een nieuwe kabel & hoek T-stuk gekocht maar kan dit niet van binnenuit vervangen.
    De auto moet dus op de krik.
    Vraag, kan ik, onder de auto liggend makkelijk bij dit T stuk komen of moeten er eerst zaken als uitlaatpijpen gedemonteerd worden?
    De mogelijkheid om dit via de cardantunnel te doen is er niet meer vanwege een stuk plaatwerk wat hier later overheen is gezet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

1 week 5 dagen geleden #4254 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Geslacht: Man
  • Beantwoord door Kees van Schuppen in topic Snelheidsmeter kabel vervangen TR6 Overdrive (J type)
    Beste Sjef, het vervangen van de haakse overbrenging is onder de auto niet eenvoudig.
    Afhankelijk van het bouwjaar kom je nogal wat vervelende zaken tegen.
    De uitlaat zit in ieder geval verschrikkelijk in de weg, zeker als het een dubbel pijps -systeem is.
    Als het een vroege TR6 is met een J-type is de toegankelijkheid extra vervelend.
    De meest toegankelijke optie is uiteraard de tunnel demonteren.
    E.e.a. openbaart zich vanzelf als de auto op bokken sttat en je er onder ligt.
    Nooit eronder met alleen een krik. ALTIJD OP BOKKEN ZETTEN.
    Succes en mvg Kees ( TC-TRCH )

1 week 3 dagen geleden #4255 door Sjef Frehe

• Junior Boarder
  • Junior Boarder

• Beantwoord door Sjef Frehe in topic Snelheidsmeter kabel vervangen TR6 Overdrive (J type)
    Heeft iemand een duidelijk plaatje van de bak zonder tunnel zodat ik kan zien op welke hoogte dit T-stuk zit?

1 week 2 dagen geleden #4256 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Geslacht: Man
  • Beantwoord door Kees van Schuppen in topic Snelheidsmeter kabel vervangen TR6 Overdrive (J type)
    Beste Sjef, als de auto opkrikt dan kan je van onderaf zien waar de aansluiting zit.
    Het is rechts achteraan bij de ophangpunten. mvg Kees ( TC-TRCH )

1 week 2 dagen geleden #4257 door Sjef Frehe

• Junior Boarder
  • Junior Boarder

• Beantwoord door Sjef Frehe in topic Snelheidsmeter kabel vervangen TR6 Overdrive (J type)
    Ha Kees,

Bedankt. Ik kon, na het loshalen can de kunststof tunnel deze net voldoende omhoog houden om te zien waar e.e.a. zat. Inmiddels zit de nieuwe angle drive erop nadat ik het stiftje van 3,15 naar 3mm moest terugvijlen.
    Alles aangesloten en morgen na montage van de stoelen mijn eerste rit met gereviseerde snelheidsmeter, angle drive en nieuwe kabel. Ben benieuwd. Heeft nu wel even genoeg gekost :-)

Bedankt voor de hulp.

Groeten,

Sjef.

Tijd voor maken pagina: 0.275 seconden