Demo

achter veren TR 6

7 jaren 3 maanden geleden #566 door Hennie Peters
  • Hennie Peters

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Geslacht: Onbekend
  • Verjaardag: Onbekend
  • achter veren TR 6 was gemaakt door Hennie Peters
    Hallo,

Mijn TR 6 begint aan de achterzijde in de vering wat meer door te hangen dan normaal is. Hoe is dit op te lossen ? Heb wel gezien bij verschillende TR6 dat dit vaker voorkomt. Is het op te

lossen door nieuwe veren te monteren maar welke gevolgen heeft dit voor de carrosserie en chassis ?

Hoor graag reacties.

mvg.

Hennie Peters.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

7 jaren 3 maanden geleden #568 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

• Geslacht: Man
  • Beantwoord door Kees van Schuppen in topic achter veren TR 6
    beste hennie, te ver doorzakken achter is voor 99 % te wijten aan de veren. als dit in het verleden minder was dan zijn de veren aan vervanging toe. nou zijn er nogal wat verschillende veren op de markt

qua hoogte en sterkte. ik heb bij het monteren van nieuwe veren bij meerdere TRzessen de beste ervaring met achterveren type TT4212.
    tevens zou ik eens kijken naar de schokbrekers, als je nog de originele

armstrong oliegevulde hebt, zijn deze mogelijk ook een keer aan de beurt voor vervanging.
    e.e.a heeft geen gevolgen voor carrosserie of chassis mits deze in redelijkl tot goede staat verkeren.
    voor advies

of hulp kan je me altijd bellen 0651595219.

7 jaren 2 maanden geleden #585 door Jack Vrolijk
    • Jack Vrolijk

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Jack Vrolijk in topic achter veren TR 6
    Hennie,

Mijn ervaring met nieuwe veren is dat deze na verloop van tijd toch weer wat gaan inzakken. Alternatief is veren laten maken bij een veren fabriek met bijkomend probleem om de juiste

gegevens aan te leveren, zelf geen ervaring hiermee. Zelf heb ik pas geleden kunststof ringen (gekocht bij Nico Baas) deze plaats je waar de veren op de chassis / draagarm rusten. Hierdoor komt de auto iets

hoger te staan. De ringen zijn in verschillende dikten te verkrijgen. Ook kan het zijn dat je draagarmrubbers versleten zijn waardoor de wielen (aan de bovenkant) wat naar binnen gaan staan en de auto wat lager

staat. Dit alles heeft geen effect op chassis/carrosserie. Schokbrekers hebben geen invloed op de hoogte van de auto.

Groet, Jack Vrolijk

7 jaren 2 maanden geleden #586 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

beste hennie en jack,kan in grote lijnen geheel meegaan met je redenatie. echter om nieuwe veren te laten maken is mijns inziens met een kanon op een mug schieten.
    de kosten baten zijn zeer ver te

zoeken. een setje nieuwe veren ligt qua prijs onder de 100 euro. voor het laten maken van veren, stel dat je gegevens hebt, kom je voor die prijs waarschijnlijk net over de drempel van een bedrijf. heb zelf

speciaal gemaakte veren gehad en inderdaad gaan die aanmerkelijk langer mee maar niet in verhouding tot de prijs.
    de poly vulstukken in de meerdere maten zijn inderdaad een oplossing, echter zit je nog

steeds met "versleten" veren, terwijl die vulstukken ook niet echt goedkoop zijn.
    ik plaats gewoon nieuwe veren om de XXXXX jaar.
    schokbrekers veranderen inderdaad de hoogte en stand van de wielen niet,

maar als de veren doorgezakt zijn, zijn de schokbrekers meestal ook niet meer op zijn best en heeft de auto de echt amerikaanse deining die bij verkeersdrempels niet altijd als prettig wordt ervaren.

vervanging van de trailingarm rubbers door poly is altijd aan te bevelen
    m.vr.gr. kees

7 jaren 2 maanden geleden - 7 jaren 2 maanden geleden #595 door Hennie Peters
    • Hennie Peters

• Bezoeker
  • Bezoeker

• Beantwoord door Hennie Peters in topic achter veren TR 6
    Kees en Jack dank voor jullie reactie, ga de veren en schokbrekers nader onderzoeken voor een eventuele vervanging.

gr. Hennie
    Laatst bewerkt 7 jaren 2 maanden geleden doorHennie Peters.

3 weken 15 uren geleden #3830 door Dirk-Jan Verhulst

• Junior Boarder
  • Junior Boarder

• Beantwoord door Dirk-Jan Verhulst in topic achter veren TR 6
    Ik heb Kees zijn tip opgevolgd en vandaag een setje TT4212PR veren gemonteerd met polyringen onder en boven.
    Setje komt bij Nico Baas vandaan (TR4/6 uprated)
    Hoe zal ik het mooi omschrijven : Het zwabberige is uit de kont en de auto stuurt echt strakker. Ook drempels geven minder problemen.
    Onder mijn auto zaten standaard veren met de standaard rubber ringen.
    Montage is heel simpel en recht toe recht aan. Aanrader dus.

1 week 18 uren geleden #3854 door Frits Kranendonk

• Junior Boarder
  • Junior Boarder

• Beantwoord door Frits Kranendonk in topic achter veren TR 6
    wat kost zoiets nou? vraagt frits.

1 week 18 uren geleden #3855 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

beste Frits, ik weet natuurlijk de prijzen niet tot op de cent nauwkeurig, maar ik denk dat de veren €90 kosten en de poly ringen €13 per stuk. Alles natuurlijk afhankelijk waar je e.e.a. aanschaft. mvg Kees ( TC-TRCH)

1 week 2 uren geleden #3856 door Frits Kranendonk

• Junior Boarder
  • Junior Boarder

• Beantwoord door Frits Kranendonk in topic achter veren TR 6
    goede morgen kees.
    ik had begrepen dat het om een conversion kit ging,dan ben je er niet met alleen een paar schokdempers.en daar heb je ook nog 3 types in voor de bevestiging. komt er zeker nog 100 euri bij.in de cataloges staat het omschreven als;shock absorber pack en conversion kit.groeten frits.

1 week 1 uur geleden #3857 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

Beste Frits, in een eerdere respons in dit item heb ik reeds gemeld dat ook de schokbrekers in deze gevallen aandacht verdienen.
    De laatste melding betrof echter alleen de veren, vandaar mijn prijs indicatie hiervoor.
    Als je e.e.a. wilt ombouwen naar telescoop schokbrekers en je wilt het goed doen dan ga je alleen al voor de ombouw reeds naar bedragen die oplopen tot wel €300. ( tuff approved) mvg Kees

1 week 1 uur geleden #3858 door Dirk-Jan Verhulst

• Junior Boarder
  • Junior Boarder

• Beantwoord door Dirk-Jan Verhulst in topic achter veren TR 6
    Hallo Kees,
    Onder mijn TR zit een conversiesetje dat alleen gebruikt maakt van de drie bestaande schokbreker montage punten. Volgens mij komt mijn setje van de TR Shop in Londen. Geen idee of dat tuv approved is.
    Ik weet dat er ook duurdere sets zijn die volgens mij ook op een extra punt afsteunen. Heb jij ervaring met de verschillende types.

Groet, Dirk-Jan

1 week 23 minuten geleden #3859 door Kees van Schuppen

• Gold Boarder
  • Gold Boarder

Beste Dirk-Jan, ik heb je een mail gestuurd met afbeeldingen van 2 verschillende systemen.
    1 systeem gebruikt de 2 standaard bevestigingspunten en 1 systeem gebruikt tevens een derde bevestigingspunt waar standaard een bumpstop zit. De laatste is "tuff appr." De verschillende systemen zijn bij meerdere leveranciers te koop.
    mvg Kees

Tijd voor maken pagina: 0.273 seconden