In Jabbeke (België) kwam in mei 1953 het prototype TR2 aan de start van de snelheidsrecord dagen. De TR2 werd gereden door Ken Richardson met op de vliegende mijl een snelheid van 200 km/h en over de vliegende kilometer 201 km/h. In juli 1953 ging de TR2 in productie, de motor was een 4 cylinder van 2 liter. In oktober 1954 werden de lange deuren vervangen door korte. Dit bleek nodig om de beschadigingen die optraden bij het openen van de deur langs de stoeprand te voorkomen. Vanaf het begin was de TR2 zeer succesvol in wedstrijden en rally's, o.a. in de Mille Miglia, Le Mans en in de Alpen Rally. Maus Gatsonides en Rob Slotemaker zijn twee heel bekende Nederlandse TR-coureurs.
Productie periode: | 1952 |
Productie aantal: | 1 |
Chassisnummers: | NB |
Nieuw prijs (Ned.): | nvt |
Aantal verkocht (Ned.): | nvt |
Motor: | 4 cylinder in lijn |
Boring x Slag: | 83 x 92 mm |
Cilinderinhoud: | 1991 cc |
Krukas: | 3x gelagerd |
Maximaal vermogen: | 75pk bij 4500 tpm |
Benzine voorziening: | |
Transmissie: | 4 speed |
Wielbasis: | 2230 mm |
Breedte: | 1461 mm |
Spoorbreedte voor: | 1143 mm |
Spoorbreedte achter: | 1156 mm |
Lengte: | 3.58 m |
Hoogte (kap op): | 1290 mm |
Ledig gewicht: | 775 kg |
Besturing: | Tandheugel |
Draaicirkel: | 32 ft |
Cardan: | 3.89:1 |
Topsnelheid: | 144 km/u |
0-100 km/u: | NB |
Gem. verbruik: | NB |
Benzinetank: | 57 liter |
De TR Club is via de volgende adressen bereikbaar:
Als clublid ontvang je automatisch onze Nieuwsbrief en daar hoef je niet voor in te schrijven. Wil je de Nieuwsbrief niet meer ontvangen dan kan je met een klik onderaan de Nieuwsbrief je afmelden.
Ontvang je geen TRCH nieuwsbrief dan is waarschijnlijk jouw e-mailadres niet bij ons bekend. Tevens is het dan ook niet mogelijk om in te loggen op de site. In de Nieuwsbrief melden we de laatste belangrijke club berichten en aankondigingen van komende evenementen. Zo blijf je altijd snel op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de club.